Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej namówić do usługi lub artykułu niż przekonując prawdopodobnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

filmy reklamowe Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz też pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, skutkiem tego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie dobrze wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca mógł samodzielnie opracować swój własny smak deseru, scalając poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni perfekcyjną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była skuteczna musi nie jedynie łączyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby klient, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ poprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, lecz cały ciąg narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on słuszny technicznie oraz prosty.